luni, 23 ianuarie 2012

Protest de Piatra contra Sulfinei Barbu


O îndur de multă vreme pe ţăţăica asta de Sulfina Barbu şi nu o pun încă la punct în mod decisiv.
E de pe la Ptericani. Petricani de Neamţ. Din nu ştiu ce accident al istoriei şi al educaţiei ceauşiste a terminat Liceul Petru Rareş, la Piatra Neamţ. Într-o promoţie interesantă. Porfir o chema ca domnişoară. Ce rictus are azi, ce încrîncenare plină de scîrbă superioară aruncă pe sticla televizorului de cum deschide gura... Atenţie, gura, ochii şi sprîncenele parcă-s copiate după Cristi Rădulescu, alt arogant de netemperat lansat în politică prin FSN de la Neamţ, de la Roman mai exact, care doctoraş de Rădulescu evoluează contra naturii umane în acelaşi PDL cu Sulfina noastră. Tot la vîrf, desigur...
În această seară, cu puţin înainte de ora 21:00, cam pe la 20:53 dacă ceasul din sufragerie mergea bine, ţăţăica de Sulfina vorbea despre ţara asta la B1TV. Poftim? Poate ţara mea, poate ţara noastră. Asta, draghe Porfir, să îi spui la partidul tău, nesimţită micuţă ce eşti! Tu, ca ministru, nu ai voie să vorbeşti aşa; eu, ca jurnalist, într-un comentariu la dresa haitei tale de bandiţi – da! Asta e ţara care te-a îmbogăţit şi te-a făcut mare şmecheră. Crezi că la Neamţ nu am aflat despre afacerile tale odioase pe Mediu? Pentru rigoare, mă refer şi la cele în care eşti legată de Silvian, ştii tu... Dacă uiţi, îţi spune Matrozul. Te bate lumea, Sulfy, de cum intri în sat, dacă află ce bani ai – n-ai sta tu un pic potolită?!
Peste toate acestea, direct la inimă, crez şi izvorul care odinioară alimenta valori de valori, mă deranjează cumplit că ţăţăica de tine a primit – din context politic, cum altfel? - o Diplomă de Excelenţă sau de Recunoştinţă, nu mai reţin precis, din partea Liceului Petru Rareş, în noiembrie 2009. Era o sărbătoare de excepţie a liceului, prin adunare de ani la 1869 încoace.
Pentru cine nu ştia: Sulfy a intrat şi a terminat o „postliceală” (ceva cu „geo”) neinteresantă pentru „rareşiştii” care intram primii pe listă la facultăţi grele. Electrotehnică, de exemplu. Desigur, nu-i jignesc pe cei care mergeau spre "geo" din pasiune, după cum mă înclin în faţa celor care căutau Aeronavele. Sînt motive egale pentru care nimeni nu-mi poate restrînge judecata de valoare la adresa unei fătuci de "geo" care vorbeşte despre ţara asta.
În fine, revenind la protest: Sulfy, cînd ajungi prin Piatra, te învăţ să scrii ŢARA MEA. Pe pereţii de la Petru Rareş. Aranjez eu cu directorul Obreja şi cu prietena ta Vîrlan, de la Învăţămînt. Sigur, admit că nu te vei putea exprima în clar, ai dificultăţi, doar faci parte din clasa stăpînitoare... Încă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu