marți, 20 martie 2012

În Neamţ: Decapitări la PC, ruptură la PNL

A fost o zi cumplită pentru conducătorii vechi ai Partidului Conservator din Neamţ, cei care au crezut pînă în ultima clipă că vor juca la mare şi în campania electorală, şi la alegerile din 10 iunie. Filmul zilei şi amănuntele, cu tot cu declaraţii la cald şi la rece, le-aţi putut afla, într-un fel de evoluţie, după cum urmează: 123 şi 4 .

Tofan: Pierdut partid, păstrat Audi
Prima fază tare, ca în filmele cu urmaşii cei blegi ai plăieşilor unui Ştefan mai vechi, a fost cînd Florinel Tofan (fostul preşedinte interimar la PC Neamţ) a aflat de la mine că a fost destituit. Abia după ce i-am citit decizia de la Bucureşti, oferindu-i şi detalii despre articolele din statut invocate, mi-am dat seama că putea omul să cadă din picioare, să-l lase inima, să tamponeze harabadaia de Audi prin vreun sens giratoriu. Mă refer, fără îndoială, la "tancul" pe care şi-l permite un simplu profesor de la Colegiul Tehnic Forestier din Piatra Neamţ.
Despre a doua fază tare veţi afla amănunte abia dimineaţă, aici şi în „Mesagerul de Neamţ”. E vorba despre o exclusivitate pe măsura unei zile de marţi, cînd împreună cu Vali Bălănescu şi Dana Ostahie am făcut un pic de documentare politică sincronă. Aşa, pentru meserie şi interesul public, să nu ne pierdem antrenamentul, să nu ne confunde lumea cu te miri ce panaramă sezonieră de „birlimbau” de presă.
Despre preconizata reacţie a PNL Piatra Neamţ, faţă de desemnarea lui Drăguşanu ca oponent oficial al lui Gigi Ştefan din partea USL, ca un făcut, tot noi am scris. Povestea, niţel cam dureroasă pentru puţinii liberali autentici şi sănătoşi din judeţ, este aici.
Nu-mi cereţi încă poză cu Alexandru Mihai, noul preşedinte al PC Neamţ. Pînă miercuri dimineaţă nu mai e mult. Un amănunt, totuşi, pentru liniştea unora: fotografia ce-o veţi vedea e făcută în redacţie la noi, la „Mesagerul de Neamţ”. Am zis.

Update 1: Florinel Tofan m-a rugat să menționez că și eu m-am bucurat de "harabadaia" de Audi. Recunosc, așa este. A fost amabil și, într-o după amiază, nu demult, m-a repezit de la sediul PC pînă la Grand Hotel Ceahlău unde mă aștepta un președinte. De partid. Din Neamț.

Update 2: S-a făcut seară între timp. A fost o zi plină şi veselă. Au avut grijă de-asta senatorul eolian Chelaru (PSD) şi fascinant de disciplinatul său valet aliat de la Roman, Dorinel (PNL). Pe Mesagerul găsiţi tot ce vă trebuie.  

Amfitrion: Doi președinți PC, la Mesagerul

Alexandru Mihai
Ziua de 20 martie, marțea neagră a fostei conduceri politice a conservatorilor nemțeni (detalii aici, aici, aici și aici )  a adus în redacția noastră, la ceas de seară, pe cei mai căutați oameni ai zilei: proaspeții președinți din cadrul Partidului Conservator (județ) și (Piatra Neamț). 
Alexandru Mihai, înlocuitorul lui , ne-a mărturisit că este pietrean-pietrean, cu acte în regulă. Este născut în 1974, e căsătorit și nu are copii. De profesie inginer geolog, Mihai a lucrat numai în sectorul privat. Din 2006 are o firmă proprie (SC TERRA SERV SRL Piatra Neamț), care se ocupă de accesoriile auto, deși potrivit codului CAEN descoperit în declarațiile publice tipul principal de activitate ar fi Transporturi de pasageri pe căi navigabile interioare. Anul de vîrf al firmei a fost 2010. Susține că a ajuns la Partidul Conservator “prin cunoscuți comuni care căutau un anume profil de lider”. Mai spune: “Sîntem un grup de entuziaști, cu vîrste între 25 și 48 de ani. În acest proiect politic vom cheltui banii noștri proprii. Pentru că 90% dintre colegii mei de facultate sînt plecați din țară, dacă tot am rămas acasă, am decis să mă implic în politică. Dacă nu acum, atunci cînd?” Afirmă că este deplin conștient de riscurile pe care și le-a asumat, se așteaptă la tot ce-i mai rău în perioada următoare. În afară de datoriile la bănci, ca tot românul, declară că nu are nici o altă obligație.
Vasile Cătălin Drăguşanu
Activitatea anterioară anului 2006 îl leagă și de vestitul consilier municipal Andrei Baciu. Orice asemănare între fabricarea lansării lui Baciu, în 2000, și apariția lui Mihai va fi fost căutată deja de liberalii pietreni fideli lui Viorel Chirilă, altfel foști colegi de partid cu fostul “independent 100%” Baciu.
Vasile Cătălin Drăgușanu a venit și el cu niște precizări. Amănunte, aici, tot la Mesagerul .

  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu