joi, 30 iunie 2011

Aurel Kober, deasupra crizei

Domnul cu "puterea culorii" mă scoate de multe ori din sărite pentru că e prea discret, prea la locul lui. Am ales să încep cu el o serie de interviuri atipice - pentru comunitatea paşnică a tulburătorului nostru judeţ turistic fără turism - dintr-un motiv simplu şi clar: Aurel Kober e un capitalist român autentic.

Interviul integral a apărut în "Mesagerul de Neamţ" de joi, 30 iunie. Această ediţie a scăpat, se găseşte la chioşcuri, la liber. Pe net, peste cîteva zile.

Şi, dacă tot v-aţi rătăcit pe blogul meu, vă ofer şi vă provoc cu finalul interviului:

"În următorii 5-10 ani ar mai putea apărea ceva nou pe piaţa industriei în Neamţ?
E şi o caracteristică a zonei ăsteia. Nu îmi permit eu să o judec, că nu sînt de aici – nu-mi permit eu să îi judec pe aceia din Turnu-Severin, unde sînt născut... Dar nu prea sînt antreprenori! Sau, dacă sînt, sînt antreprenori de activităţi în general comerciale. Antreprenori de activităţi productive nu prea sînt, din păcate. Ce-ar putea să fie în viitor? Cred că s-ar putea resădi activităţile productive, dacă conducerea judeţului şi, mai ales, a oraşului ar schimba accentul de pe turism şi distracţie pe producţie şi muncă. Cum munca ne face oameni...

Concret, cum ar putea schimba acest accent? Nu vreau un sfat, o recomandare. Aveţi o soluţie?
Mai întîi să vorbească, să se exprime prin cuvinte. Să declare deschis această opţiune şi să înceapă să construiască după un plan. Să pronunţe întîi acele cuvinte în care ar trebui să creadă. Nu are valoare dacă le exprimi ca primar sau ca preşedinte de consiliu judeţean şi nu crezi în ele. Dacă tu nu crezi în ele, nu are valoare, nu se va întîmpla nimic, degeaba le pronunţi. Dar dacă tu crezi şi îţi place, ca primar, ca din urbea ta să plece trenuri cu mărfuri, să plece servicii în exterior şi să se întoarcă bani, se va întîmpla treaba aceasta. Trebuie să îţi placă întîi..."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu