miercuri, 24 aprilie 2013

In memoriam: Bădia Boieru' Tudose

Viorel Tudose a plecat în această dimineaţă să facă un ziar în Rai.
Sînt peste 20 de ani de când am început să-i zicem şi să-l tratăm ca pe-un boier. Cred că de la Camelia Varvara i se trage, am să-l întreb pe Vali Bălănescu dacă mai ţine minte. Ne-a marcat viaţa, categoric, dar şi noi pe-a lui, mai ales Camelia, care a păstrat în acte numele Tudose şi după divorţ.
E imposibil de spus astăzi câtă presă am învăţat de la el, care a fost strict contribuţia lui. Ma gândesc la altceva mai important - a şi avut din cine face gazetari. Restul sînt amintiri şi păţanii, unele memorabile, fabuloase, altele dezamăgitoare, toate însumînd însă o parte consistentă a vieţii, toate marcate după decembrie 1989 când unora ne trecuse prin cap să preluăm ziarul "Ceahlăul". Dar asta-i altă istorie. Iar şcoala de presă de la "Ceahlăul", chit că unii refuză să recunoască, a fost un fenomen.
Peste ani, i-am zis "bădie" şi aşa i-a rămas. N-am lăsat de la mine şi cât a trăit - căpos, colţos şi orgolios fiind, cam după tiparul lui - nu i-am spus măcar o dată cît de mult am ţinut la el. Azi e prea târziu.

Un comentariu:

  1. Faine randuri/ ganduri, Viorele.
    Si, da!!!, ai dreptate, de multe ori "azi e prea tarziu".

    RăspundețiȘtergere